شیگرو میاموتو در جلسه ای که اختصاص به ارائه گزارش عملکرد کمپانی ژاپنی نینتندو برای سهامداران داشت،کنسول نینتندو سوئیچ را دستگاهی جذاب برای توسعه دهندگان دانست.آقای میاموتو،بنابر صورت جلسه منتشر شده در وبسایت نینتندو،اشاره به این نکته کرده است که نینتندو سوئیچ با تکنولوژی موتورهای بازیسازی مانند Unreal و Unity و تکنولوژیهای گرافیکی کمپانی آمریکایی انویدیا سازگاری خواهد داشت.با این وجود توسعه دهندگان به راحتی قادر به پورت کردن بازی های PC برروی کنسول سوئیچ خواهند بود.
تاکنون شرکت نینتندو برای تاریخ عرضه کنسول خود،لاین آپ مناسبی تدارک ندیده است اما مسئولان این کمپانی امیدوار به بهبود اوضاع دارند.شیگرو میاموتو در این زمینه گفته است:
توسعه دهندگان فعال روی تولید بازی رایانه های شخصی،به آسانی قادر پیاده سازی نرم افزارشان برروی پلتفرم ها هستند.من در این شرایط فکر می کنم یک بازی PC تا کمتر از یک سال به طول می انجامد تا برروی سوئیچ پورت شود.
او ضمنا گفته است که استودیوهای داخلی نینتندو،مهارت بسیاری در کارکردن با موتور بازیسازی Unreal بدست آورده اند و فاصله موجود بین استودیوهای غربی و شرقی در این زمینه هم اکنون کم شده است.میاموتو ضمنا گفت که میتوانند هر دو کنسول نینتندو سوئیچ و ۳DS به طور همزمان به بازار عرضه شوند.ضمنا او از واکنش بسیار مثبت توسعه دهندگانی گفت که در یک سال پیش،این کنسول نینتندو سوئیچ را تست کرده است.فروش جهانی نینتندو سوئیچ از ۱۳ اسفندماه شروع خواهد شد.