عقیده سونی بر این است که امکان دارد بازیکنان بوسیله کنسول پلی استیشن ۴ پرو به اکوسیستم کنسول ها پایبند شوند و این کنسول مانع مهاجرت بازیکنان به سمت رایانه های شخصی شود.طبق گفته های رئیس بخش پلی استیشن،اندرو هاوس(Andrew House)از علل اصلی که سونی تصمیم به عرضه پلی استیشن ۴ پرو به بازار گرفت،نگه داشتن بازیکنانی در اکوسیستم پلی استیشن بود که تقاضای تجربه فناوری های روز دنیا اند و همچنین با این کنسول مانع مهاجرت رفتن آنها به سمت کامپیوترهای شخصی شود.
اندرو هاوس در مصاحبه ای که با سایت The Guardian داشته،گفته است:
من آماری را رویت کردم که بسیار برایم تکان دهنده بود،بازیکنان بسیاری وجود دارند که در اواسط چرخه عمر یک کنسول،به منظور تجربه بهترین گرافیک ممکن و بروزترین فناوریها به سمت کامپیوترهای شخصی مهاجرت میکنند،بدین علت که تنها این سیستمها هستند که قادر به برطرف کردن عطش آنها اند. ما میخواهیم که این دسته از بازیکنان را با به وجود آوردن بهترین و بالاترین کیفیت گرافیکی ممکن،در اکوسیستم خود نگه داریم.با این وجود تصمیم به عرضه کنسول پلی استیشن ۴ پرو به بازار گرفتیم تا بتوانیم پیشرفتها و بهبودهای بسیاری را در گرافیک بازیها داشته باشیم.
پلی استیشن ۴ با قدرت گرافیکی بیشتر و محاسبه ۴٫۲ ترافلاپ برثانیه،قویتر از پلی استیشن ۴ استاندارد با محاسبه ۱٫۸ ترافلاپ بر ثانیه است.این موضوع را هم در نظر داشه باشید که بازی ها همیشه در کامپیوترهای شخصی بهتر اجرا می شوند.اما برای کسانی که میخواهند با هزینه ای معقول،بالاترین کیفیت نسبت به قیمت را تجربه کنند،پیشنهاد ما به آنها پلی استیشن ۴ پرو است.
پلی استیشن ۴ پرو در تاریخ ۱۰ نوامبر برابر با ۲۰ آبان با ارزش ۳۹۹ دلار روانه بازار می شود.این در حالتی است که قرار است پروژه اسکورپیو در تعطیلات سال ۲۰۱۷ به بازار ارسال شود.اما نباید انتظار داشت که مایکروسافت قویترین کنسول تولید شده را با قیمتی ارزان عرضه کند.هاوس همچنین توضیح داده بود که سونی چرا یک پخش کنده بلوری ۴K را در داخل این کنسول قرار نداده است.